پورتال سازمانی

پرتال سازمانی

پورتال هوشمند

تقویم آموزشی

اطلاعیه انتخاب واحد دوره تابستان 98-97

 

1. حداکثر تعداد واحدهای درسی قابل اخذ در مقاطع کاردانی و کارشناسی 8واحد درسی و حداکثر واحدهای انتخابی در مقطع کارشناسی ارشد 6واحد درسی (دروس جبرانی مقطع پایه کارشناسی) می باشد.

2. اخذ دروس وصیت نامه امام (ره) و روخوانی قرآن کریم علاوه بر حداکثر تعداد واحد انتخابی (8 واحد) بلامانع می باشد.

3. دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی که با حداکثر 10واحد درسی فارغ التحصیل می شوند، اخذ 10واحد درسی در دوره تابستان بلامانع می باشد.

4. شهریه دوره تابستان برای دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به شرح ذیل می باشد:

شهریه اخذ حداکثر 6 واحد درسی = یک دوم شهریه ثابت + شهریه متغیر هر واحد درسی

شهریه اخذ بیش از 6 واحد درسی = دو سوم شهریه ثابت + شهریه متغیر هر واحد درسی

 

5. دانشجویان سایر دانشگاهها (اعم از دولتی و غیردولتی) با ارائه معرفی نامه از دانشگاه محل تحصیل می توانند در هر یک از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که مجری دوره تابستان می باشند، ثبت نام و انتخاب واحد نمایند و شهریه آنان مطابق ردیف 4  قابل محاسبه می باشد.

6. اخذ دروس در واحد مقصد منوط به ارائه معرفی نامه از واحد مبدأ (به همراه لیست دروس) می باشد و بدون معرفی نامه واحد مبدأ اعتباری ندارد و قابل قبول نخواهد بود. در ضمن رعایت پیش نیازی و هم نیازی دروس در انتخاب واحد دانشجویان الزامی است. لذا در صورت عدم رعایت پیش نیازی دروس، موضوع قابلیت پذیرش و ثبت ندارد.

7. اخذ یا تمدید پایان نامه برای مقطع کارشناسی ارشد در دوره تابستان امکان پذیر نمی باشد.

8. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که در نیمسال دوم سال تحصیلی 98-97، واحد پایان نامه را اخذ و یا تمدید نموده اند، نیازی به ثبت نام در دوره تابستان نداشته و تا بیستم شهریورماه می توانند از پایان نامه خود دفاع نمایند.

9. آندسته از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که در نیمسال دوم سال تحصیلی 98-97 دروس جبرانی باقیمانده دوره را به همراه پایان نامه اخذ نموده ولیکن نتوانسته اند دروس مربوطه را در نیمسال دوم بگذرانند، در صورت اخذ دروس جبرانی در دوره تابستان، تا پایان شهریورماه نمی توانند از پایان نامه دفاع نمایند. این قبیل دانشجویان بایستی در نیمسال اول سال تحصیلی 99-98 مجددا پایان نامه را ثبت نمایند.

10. کارکنان در واحد دانشگاهی محل اشتغال خود برابر بخشنامه شماره 7195/57 مورخ 09/02/94 نمی توانند در دوره تابستان درس انتخاب نمایند.

 

زمان انتخاب واحد دوره تابستان:  98/04/08 الی 98/04/13

شروع کلاس های درسی:    98/04/15

پایان کلاس های درسی: 98/05/24

زمان برگزاری امتحانات:   98/05/26  لغایت 98/05/31


اطلاعیه امتحانات

رعایت نکات زیر در ایام امتحانات الزامیست و بر اساس مصادیق اشاره شده در صورت مشاهده بر اساس آیین نامه متخلف شناخته خواهید شد

تخلف
نقض مقررات جلسه امتحان و هرآنچه که موجب افزايش دانسته هاي دانشجو نشود که اعم مصاديق عبارتند از:

 همراه داشتن کتاب، جزوه، برگه يادداشت،موبايل، ام پي تري پلير، ماشين حساب و... (مگر با مجوز استاد مربوطه)

نوشتن اسم غير واقعي روي برگه امتحاني.

ترک جلسه امتحان پس از رويت سؤالات و قبل از امضاي ليست حضور و غياب.

فراهم نمودن شرايط براي استفاده ساير دانشجويان از پاسخنامه خود يا کمک به ديگران براي پاسخگويي به سؤالات.
متخلف به يکي از تنبيهات مندرج در بندهاي 1 تا 5 محکوم مي­شود. در صورت تکرار تخلف، تنبيه به يکي از تنبيهات بندهاي 10 تا 12 قابل تشديد است.


تقلب
استفاده از هر آنچه که دانسته هاي دانشجو را در جلسه امتحان افزايش داده يا موجب تغيير نمره درس مربوطه شود و مصاديق آن عبارتند از: استفاده غير مجاز از کتاب، جزوه، يادداشت، ماشين حساب، تلفن همراه، ام پي تري پلير و...
متخلف به تنبيه مندرج در بند 7 ماده 5 و يکي از تنبيهات بندهاي 1 تا 5 محکوم مي­شود درصورت تکرار، تنبيه به بند 7 و يکي از بندهاي 11 تا 14 قابل تشديد است.
خارج نمودن پاسخنامه از جلسه امتحان، امحاء ورقه و پاره کردن آن
متخلف به تنبيه مندرج در بند 7 و يکي از تنبيهات مندرج در بندهاي 12-10 ماده 5 آيين­نامه انضباطي دانشجويي محکوم مي شود.
فرستادن ديگري به جاي خود به جلسه امتحان
متخلف به تنبيه مندرج در بند 7 ماده 5 و يکي از تنبيهات مندرج در بندهاي 11 تا 14 محکوم مي­شود.
شرکت به جاي ديگري در امتحان
متخلف به يکي از تنبيهات مندرج در بندهاي 11 تا 14 محکوم مي­شود.


تنبيهات
کميته هاي انضباطي مي توانند پس از رسيدگي به تخلفات گزارش شده در صورت احراز انجام تخلف/تقلب تنبيهاتي را از ميان تنبيهات زير اعمال کنند.

1. احضار و اخطار شفاهي

2. تذکر کتبي بدون درج در پرونده دانشجو

3. توبيخ کتبي بدون درج در پرونده دانشجو

4. تذکر کتبي و درج در پرونده دانشجو
توبيخ کتبي و درج در پرونده دانشجو

5. حذف درس مربوط به تخلف

6. دادن نمره 25% در درس يا امتحان مربوط به تقلب

7. محروميت از تسهيلات رفاهي دانشگاه از قبيل وام، خوابگاه و غيره از يک ماه تا طول مدت باقيمانده از تحصيل

8. دريافت خسارت از دانشجو در مواردي که تخلف منجر به ايجاد ضرر و زيان شده باشد.

9. ممنوعيت انتخاب بيش از 14 واحد در ترم آينده (با در نظر گرفتن مفاد آيين­ نامه آموزشي براي مقاطع مختلف)

10. منع موقت از تحصيل به مدت يک نيمسال بدون احتساب سنوات

11. منع موقت از تحصيل به مدت يک نيمسال با احتساب سنوات

12. منع موقت از تحصيل به مدت دو نيمسال بدون احتساب سنوات

13. منع موقت از تحصيل به مدت دو نيمسال با احتساب سنوات

14. تغيير محل تحصيل دانشجو در واحدهاي منطقه


اطلاعیه آموزشی

نکات مورد توجه:

· انتخاب واحد برای کلیه رشته ها بر اساس جدول زمان بندی رشته ها(در قسمت زمانبندی ثبت نام )انجام خواهد شد.

· بر اساس برنامه ریزی انجام شده انتخاب واحد منحصراً به صورت اینترنتی بوده، لذا از مراجعه حضوری به دانشگاه خودداری فرمایید.

· داشتن آگاهی کامل از وضعیت تحصیلی (شامل تعداد ترم های مشروطی، تعداد واحدهای گذرانده شده، معدل کل و ...) از ضروریات امر تحصیل می باشد.  لذا لازم است از طریق سایت اینترنتی دانشگاه موضوع را پیگیری و اطلاع کامل حاصل نمایید.

· در صورتی که احتمال می دهید با انتخاب دروس بیشتر مشروط می شوید تعداد واحدهای کمتری را انتخاب نمایید تا در روند تحصیلی شما خللی ایجاد نشود. همچنین با مدیر محترم گروه مربوطه ارتباط نزدیک داشته و چگونگی پیشرفت تحصیلی در مقاطع بالاتر را جویا شوید. چرا که ادامه ی تحصیل دانشجویان در مقاطع بالاتر (کارشناسی ارشد، دکتری) مایه ی افتخار و سرافرازی دانشگاه خواهد بود.

· دانشجویان دوره ای می توانند تا سقف «20 واحد» و در صورت داشتن معدل «بالای 17» با تأیید گروه آموزشی تا سقف «24» واحد انتخاب نمایند. و انتخاب کمتر از «12 واحد» مغایر با آیین نامه ی آموزشی است.

· دانشجویان  مشروط «معدل کمتر از 12» نظام دوره ای فقط می توانند با رعایت سایر مقررات تا سقف «14» واحد انتخاب نمایند و در صورت عدم رعایت و انتخاب بیش از سقف مجاز، آموزش در هر مرحله ای از تحصیل که اطلاع یابد برابر مقررات اقدام به حذف واحدها تا سقف مجاز نموده و وجه شهریه هم به هیچ وجه مسترد نخواهد شد.

· دانشجویان نظام دوره ای (ترم آخر که با اخذ 24 واحد، بدون احتساب وصایای حضرت امام (ره) و آشنایی با قرآن  کریم) فارغ التحصیل می شوند بدون رعایت پیش نیاز و شرط معدل (مشروطی) و با رعایت سایر مقررات آموزشی، می توانند ضمن ارتباط با مسئول رشته مربوطه و پس از صدور مجوز لازم نسبت به اخذ 24 واحد درسی اقدام نمایند.

· دانشجویان در انتخاب دروس دقیقاً پیش نیاز را رعایت نموده در غیر اینصورت عواقب ناشی از آن به عهده ی دانشجو بوده و شهریه پرداختی نیز مسترد نخواهد شد.

· با توجه به سرفصل هایی که در اختیار دانشجویان محترم می باشد، با توجه به کد درس رشته خود، نسبت به انتخاب دروس عمومی، پایه، تخصصی و ... اقدام و سعی شود بر اساس سال ورودی خود نسبت به انتخاب دروس اقدام و از انتخاب دروس با سایر ورودی ها خودداری شود. (رعایت آرایش ترمی)

· دانشجویانی که وضعیت تحصیلی آنان طوری است که برابر ماده ی 46 آیین نامه ی آموزشی امکان ادامه ی تحصیل برایشان میسر نیست و مشمول اخراج آموزشی می باشند اقدام به انتخاب واحد ننمایند و در صورت انتخاب واحد هیچ گونه مسئولیتی متوجه آموزش نخواهد بود و آموزش برابر مقررات در هر مرحله از تحصیل که اطلاع یابد اقدام به حذف کلیه دروس نموده و شهریه پرداختی نیز مسترد نخواهد شد.

· قبل از انتخاب واحد می بایستی بدهی ترم های گذشته و شهریه ترم جاری به شرح ذیل واریز گردد:

· پرداخت بدهی ترم های گذشته اعم از کسری واریزی، چک و سفته وصول نشده قبل از اخذ دروس الزامی است.

· دانشجویان می بایستی پس از محاسبه کل شهریه (ثابت و متغیر) و واریز آن به روش پرداخت الکترونیکی از طریق سایت دانشگاه، نسبت به اخذ دروس اقدام نمایند.

 


راهنمای ثبت نام

1- برای ورود به سیستم ثبت نام و اطلاع رسانی آدرس http://jouybariau.ac.ir  را در نوار آدرس تایپ نمایید.

2- روی لینک ثبت نام و انتخاب واحد نیمسال کلیک نمایید.

3- نام کاربری : ‌شماره دانشجویی می باشد که قبلا روی برگه های انتخاب واحد درج گردیده است.

رمز عبور: شماره شناسنامه بوده که بهتر است پس از ورود به سیستم تغییر و رمز عبور جدید الزاما بایستی 8 رقم باشد. ضمنا مسئولیت حفظ و نگه داری آن بعهده دانشجو است.

4- پس از ورود به سیستم به دو روش می توانید دروس خود را انتخاب نمایید:

الف) مستقیما مشخصه خود را وارد کرده و سپس کلید تایید را کلیک نمایید.

ب )  از لیست دروس ارائه شده روی درسهای مورد نظر کلیک کرده و سپس دکمه « ثبت دروس » را بزنید.

 

 نکات مهم:

-          انتخاب دروس عملی که گروه بندی دارند فقط از لیست دروس ارائه شده مجاز می باشد. (روش ب)

-          چنانچه دروس انتخابی تداخل ساعت کلاس و یا تاریخ امتحان داشته باشند سیستم اجازه ثبت دروس را نمی دهد و به شما پیغام تداخل می دهد.

-          مسئولیت رعایت پیش نیاز بعهده دانشجو می باشد . پیش نیاز هر درس در لیست دروس ارائه شده مشخص شده است.

-          جهت مشاهده زمان بندی ثبت نام خود به لینک امور آموزش به زمان بندی ثبت نام مراجعه نمایید.

-          چنانچه مجوز ثبت نام شما از طریق آموزش یا مالی دانشکده بسته شده باشد (مثلا اتمام سنوات یا عدم پرداخت وام ) ، سیستم به شما اجازه ثبت نام نمی‌دهد.

  

لیست پیغام ها :

1. شماره دانشجویی تعریف نشده است.

2. فرمول محاسبه شهریه ایجاد نشده است لطفا به امور مالی مراجعه نمایید: مفهوم آن این است که روال محاسبه شهریه شما را در سیستم تعریف نکرده اند

3. لطفا در زمان تعیین شده مراجعه نمایید: طبق جدول زمان بندی جهت انتخاب واحد به سایت مراجعه نمایید.

4. وضعیت ترمی باید عادی باشد لطفا به آموزش مراجعه شود: دانشجویانی که در نیمسال گذشته وضعیت ترم آنها عادی نبوده (مثلا مرخصی ،‌عدم مراجعه ، حذف ترم ، محروم...) بصورت اینترنتی نمی توانند ثبت نام نمایند و می بایست به گروه مراجعه کنند.

5. وضعیت مشخصات دانشجو باید عادی باشد: دانشجویانی که وضعیت کلی آنها عادی نبوده (مثلا :‌فارغ التحصیل ،‌انصراف ، عدم مراجعه ...) اجازه ثبت نام به آنها داده نمی‌شود.

6. نامه میهمانی ثبت نشده است

7. انتخاب واحد اولیه ثبت نشده لطفا به آموزش مراجعه نمایید: در زمان حذف و اضافه ،‌چنانچه واحدگیری اولیه نداشته باشید؛ سیستم به شما اجازه حذف واضافه را نمیدهد.

8. چون بیش از دو ترم مرخصی تحصیلی ثبت شده امکان ثبت نام وجود ندارد.

9. چون معرفی به استاد گرفته اید امکان ثبت نام وجود ندارد.

10. چون ترم جبرانی گرفته اید امکان ثبت نام وجود ندارد.

11. وضعیت ترم قبل نامشخص است امکان ثبت نام وجود ندارد.

12. مشمول دانشجویان با تاخیر ثبت نام نمی باشید : در زمان ثبت نام با تاخیر برای دانشجویانی که انتخاب واحد اولیه داشته اند و بالای 10 واحد درس گرفته اند،‌داده می‌شود.

 


5.3.5.0
V5.3.5.0